Waarom zou jij bij mij bijles willen krijgen?

Wie ben ik:

  • Mijn naam : Joop Simons

  • Actief : ik ben zeer actief.

  • Ik heb een ruime ervaring in lesgeven op het gebied van:

    • Wiskunde

    • Electronica

    • Elektrotechniek

    • Software

    • Arduino

Ik voel mij prima in het geven van bijles in het vak wiskunde t/m het niveau VMBO TL.

Wiskunde is niet moeilijk of saai maar een docent kan het heel saai of moeilijk maken!

Ik dus niet. Mijn leerlingen vertellen het mij zelf, bij mij ervaren ze wiskunde heel anders.

Voor mij is daarom heel belangrijk dat ik samen met jou, mijn leerling, en vooral met veel plezier,

de puzzelstukjes van de wiskunde op de juiste volgorde kan leggen.

Steeds meer afgestemd op de kennis en vaardigheden waar jij op enig moment over beschikt.

Wiskunde gaat daardoor meer en meer leven en krijgt de plaats die het verdient zodat jij de wereld

om je heen beter kan begrijpen.

 

Neem eens de tijd om het onderstaande te lezen:

  • Iedereen heeft direct na zijn geboorte alleen maar één manier om aandacht te krijgen.
    En dat is veel lawaai maken, huilen dus!

  • Resultaat: er buigt zich iemand over de wieg waar je in ligt en probeert jou weer blij te maken.

  • Na enige tijd krijg je het door: als jij een glimlach laat zien wordt iedereen plotseling heel blij.

  • Je eerste vrije, zelf ontdekte, communicatie moment. Je ondekt dat iemand anders je begrijpt.

  • Dan begin je te brabbelen en een tijd later komen de eerste woorden.

  • Hoera, je kunt vertellen wat je graag wil eten, drinken, spelen en nog veel meer.

  • De wereld om je heen wordt steeds groter en mooier.

  • Maar na te kunnen denken moet je eigenlijk wel je denken kunnen structureren.

  • Steeds meer en meer begin je de wereld te begrijpen tot aan het moment dat je moet
    leren schrijven. Je leert structuur aanbrengen in je oog-handbewegingen.
    Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Wat kost dat veel tijd en energie!

  • Maar na verloop van tijd worden al die vreemde tekentjes een bron van inspiratie.

  • Jazeker, op enig moment ondek je het:
    “Je snapt wat de tekentjes betekenen je begint verhalen te lezen. Dat is super handig !”

 

IN HET VAK WISKUNDE GAAT HET PRECIES OP DEZELFDE MANIER

  • Eerst moet je er over leren praten, dan de tekentjes leren, dan ontdekken wat je er allemaal
    mee op kunt schrijven en wat je er nog veel meer mee kunt doen.

  • Je leert hoe alle andere vakken, die je leert op school, door de wiskunde onderling verbonden zijn.

  • En dat niet alleen: of je nu in Nederland, in België of op de Noordpool woont, iedereen kan rekenen en iedereen weet wie Pythagoras is. Wiskunde als universele wereldtaal !!!!


Het maakt voor mij niet uit waarom je bijles wil hebben maar je moet bij mij wel gemotiveerd zijn.
Vergis je niet, bij mij moet wel gewerkt worden. Want de kantjes er vanaf lopen is er niet bij.
Ik sta in de startblokken om samen met jouw flinke stappen vooruit te maken.

Als docent wiskunde en techniek heb ik mij gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen
met een niet alledaagse achtergrond.
Denk daarbij aan leerlingen uit het basis onderwijs, het speciaal basis onderwijs en/of het voortgezet
of speciaal voortgezet onderwijs.
Daarom zijn zeer zeker de leerlingen met een fysieke- of een andere handicap, van harte welkom.